tisdag 25 september 2012

Att bli inspirerad

Internet är bra att ha till många saker, men speciellt bra är det att man bara kan sätta på datorn och surfa runt lite och få massor av inspiration till saker man inte ens visste att man ville eller kunde göra. Hos Clara stickar läste jag om hur hon stickat in sina hörlurar i en I-cord, för att undvika trassel. Smart tänkte jag och testade att göra min första I-cord och det är ju busenkelt! Snart är hörlurna helt instickade i visjögarn och jag hoppas på en trasselfri framtid.

Något som inte är lika lätt att hitta inspiration till är att skriva en arbetsansökan. Jag har förvisso ett arbete redan, men jag vill ha ett annat. Att få ner sin egen förträfflighet på papper är inte lätt. Skriver, ändrar och skriver om. Blir aldrig nöjd, men får skicka in ansökan snart ändå. Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Ja, det där med arbetsansökan är svårt. Själv är jag arbetslös och det börjar bli panikartat så jag hoppas få något snart.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntrande ord.

    SvaraRadera