torsdag 20 september 2012

Plötsligt händer det!


-Hej här sitter jag och stickar.
-Jasså, hur gör du det då?
-Med en magic loop!!!

Jag hade ju tidigare givit upp försöket att sticka sockor från tån och upp, med en magic loop. Men i går när jag ville börja på ett par nya sockor insåg jag att mina strumpstickor i storlek 3 var upptagna med vantarna från helvetet. Insåg att nu var det dags att lära nytt. Jag struntade i att kolla hur man gjorde, principen är ju enkel. Så jag satte igång, och då ingen instruktionsvideo distraherade mig gick det ju finfint!

I början var det lite svårt när man skulle skifta sida, garnet hängde upp sig och det var lite knöligt att få på det på stickan, men efter ett tag hade jag fått in tekniken.

Tjoho vad jag är glad att jag provade igen, det är ju skoj att lära nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar