onsdag 19 september 2012

Ugglevantar


Vinterns vantar är färdigstickade, det blev ett par ugglevantar, mönstret hittar ni här. Vantarna och ugglemönstret har dykt upp i olika bloggar titt som tätt och länge har jag varit sugen på att sticka de, men aldrig riktigt fått tummen ur. Men nu är de klara, bara ögonen saknas. Hittar inga knappar här hemma som är små nog för att passa, i garnaffären hade jag heller ingen lycka. Det blir nog att köpa några små träpärlor att sy fast.

Garnet är rester från tröjan jag stickade till sonen, mycket garn blev det över, jag är värdelös på att beräkna garnåtgång och köper gärna några nystan extra, det är ju så trist om garnet tar slut innan stickningen.

2 kommentarer:

  1. Så duktig du är! Har kollat igenom din blogg och hittat massa fina saker :-)

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka läckra vantar önskar så att jag också var duktig på att sticka! Kommer bli supersöta med sina pärlögon. <3

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera