söndag 30 september 2012

Vantarna!

Färdigstickade, färdigblockade och jag är nöjd. De kommer nog att användas flitigt under vintern. Mönstret är från garnstudio och hittas här. Stickade i drops delight och fabel på stickor 3.

Det har ju varit en lite motig väg att vandra med dessa vantar. Förutom att delightgarnet smalnade av reält och lämnade ett smalare parti på den ena vanten, var jag tvungen att göra ökningarna för tumliken fortare än vad mönstret visade, annars hade tummen kommit alldeles för högt upp. Hade jag tänkt efter lite mer, så hade jag nog köpt två nystan delight, för att kunna få samma färger på båda vantarna. Trots detta är jag nöjd och glad över mina nya, fina vantar!  Blir inga fler efter detta mönster, men vantar i flera färger blir det garanterat fler av.

1 kommentar: