tisdag 2 oktober 2012

Biblioteket...

Jag besökte det lokala biblioteket i dag, för första gången. Utbudet av stick- och handarbetesböcker var helt ok, många titlar, men inte så mycket nytt. Vilket i och för sig inte gör så mycket, det som är nytt kan man ju köpa i närmsta bokhandel.

Jag fick med mig tre böcker hem. Somliga vet vad jag skall med Ylle och bläck till, en julklapp skall det bli, men den får nog hållas lite hemlig här. Boken sparat skall fungera som inspiration med sina fina bilder, mönster och texter. I förhoppning att lära mig något nytt lånade jag även en bok om dominostickning och bokens första rader låter ju lovande  "Det behöver inte vara tråkigt att lära".

1 kommentar:

  1. i somras bestämde jag mig för att besöka biblioteket oftare, å det har jag inte ångrat!

    SvaraRadera