lördag 27 oktober 2012

Blockning före och efter


Bilderna är dåliga, men jag vill ändå försöka visa skillnaden av blockning, när man stickar med två färger. Det är ju under blockningen som maskorna gifter sig, som någon skrev (men vem?). Flerfärgsstickning kommer inte till sin rätt, förens efter ett vattenbad. Då jag stickar med två färger, sitter jag ofta och grämer mig för att det blir så fult, bubbligt och ojämnt, men efter blockning så brukar jag vara nöjd till 95%.

Om blockning är giftemålet, så måste jag sägat att resultatet efter några gångers användning måste vara bröllopsdagen. Först då vanten suttit på handen några gånger, format sig lite ytterligare, tycker jag att den sista lilla biten faller på plats.

1 kommentar:

  1. Svar: Ja det är så synd att det blir så! Men jag tror ju att det beror på deras föräldrar för dom föds ju inte med vetskapen om vad som anses "tjejigt". Så tråkigt att barn inte kan få vara precis som dom är!

    SvaraRadera