måndag 8 oktober 2012

Dödergöks fluffiga basker

I ett rosa paket med vita hjärtan hade jag slagit in denna basker. En present till min mormor utan någon speciell anledning. Men paketet lade jag högst upp i väskan, sambon slängde upp den på axeln. Paketet flög obemärkt ur, landade tyst på köksgolvet hemma hos svärföräldrarna.  Så det blev ingen present till mormor. När paketet inte följde med hela vägen till Karlstad fick jag känslan av att det var ödet. Jag skulle bli med basker, jag som aldrig använder mössa.

Nåväl, ödet kan man ju inte sätta sig upp mot. Jag gillar ju baskern, tycker att den är hur fin som helst. Kommer förhoppningsvis att annvända den mycket, om nu bara spärren att använda huvudbonad ger med sig.  Mönstret är lätt och roligt att sticka, hittas hos Dödergök.

1 kommentar:

  1. Så fin......ska sticka en sådan snarast....:)

    SvaraRadera