onsdag 17 oktober 2012

Jag stickar en ros

Jag stickar en ros och tittar på en annan. Lyssnar på partiledardebatten på P1 och äter frukost. Äldsta sonen fick vara hemma från förskolan i dag och yngsta sonen sover äntligen. Det gjorde han inte i natt, sov alltså. Då låg han och bökade och stökade hela natten. Sömnen delades upp i små fragment, jag är trött i dag.

Första vanten av fyra är nu påbörjad. Jag hoppas tålamodet håller hela vägen. Jag kan ju tycka att det blir lite tjatigt att sticka två av samma och nu skall det alltså bli fyra. Men jag har gott om tid på mig, de skall bli julklappar. 1/2 vante i veckan räcker för att hålla tidsschemat, det borde jag ju klara av.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Fina vantar.
    Mitt tips! När jag stickar vantar eller sockar stickar jag båda samtidigt antingen på magic loop men oftast på två uppsättningar strumpstickor. När man kommit en bit på den ena börjar man på den andra och så skiftar man fram och tillbaka då och då och plötsligt är hela paret färdigt samtidigt.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera