onsdag 10 oktober 2012

Magic loop - Nope!

Äntligen är de färdiga, mina första sockor stickade med magic loop, från tån och upp. Slutsats: Ingen mer magic loop för mig. Aldrig har en stickning varit så tråkig. Kämpade hårt de sista 10 cm, händerna ville bara lägga stickningen ifrån sig. Jag får tacka envisheten att de blev klara.

När jag stickar med strumpstickor går det undan, stickningen flyter på utan avbrott och tankeverksamhet. Med magic loop upplevde jag att det blev ett avbrott varje gång man skiftade sida. Det flöt inte på och det tog lååång tid. Men nu är de färdiga och jag är en erfarenhet rikare.

Sockorna är stickade i M&K Fame trend, på stickor 3. Gillar de mjuka nyansövergångarna. Av restgarnet skall det bli ett par minisockor till yngsta sonen. Stickade med strumpstickor då.

2 kommentarer:

  1. Jag håller faktiskt med dig helt och fullt! Enda fördelen är när man vill sticka upp restgarner och vill se att det räcker till båda.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga sockor!

    svar: Svampen blev bra, det gick fint att torka på tidningspapper i rumstemperatur.

    SvaraRadera