lördag 20 oktober 2012

Mmmmm

Hos Ilsefin hittade jag recept på  Halloumipasta med broccoli. Jag lagar aldrig vegetarisk mat. Tänker kött av gammal vana. Men nu var det dags att ta steget över på vegosidan för en gångs skull och detta var en mycket lovande start. Snabbt och gott, prova!





Men det bästa med att laga mat som går fort, är ju ändå att man får massa tid över till annat, efterätt till exempel. Jag kokade chokladpudding i dag, för första gången. Jag har hela livet varit barnsligt förtjust i chokladpudding, men då sådan som kommer i paket, bara att blanda med mjölk och efter 15 min så är det klart. Men denna hemmagjorda spelar i en helt annan liga. Enormt god! Och förvånansvärt enkel. Receptet kommer från Vår kokbok, men jag läste det hos underbara Clara.

(Nej, jag äter inte min chokladpudding med koriander, men färgerna var så trista, så jag piffade lite)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar