måndag 8 oktober 2012

Några nystan rikare

Jag är åter från Värmland. Hur kul det än är att hälsa på släkten, är känslan när man kommer hem till sitt eget hus svårslagen. Här kan jag såsa omkring som jag vill, i gamla mysbyxor med hål, sippa på en kopp kaffe hela dagen. Här hemma finns det inga farliga saker inom räckhåll för yngsta sonen.

Inte många maskor blev stickade, men vad gör det när man kommer hem med färdigstickade plagg ändå. Pojkarnas gammelfarmor hade stickat både tjocka raggsockor och en fuskpolo till äldsta sonen, så nu är han rustad inför vintern.

Jag lyckades ta en tur in till Karlstad, där jag besökte Stick & sy för första gången. Jag var där för länge sedan, innan ägarbytet och köpte garn till en mössa. Nu blev det bland annat fyra nystan Marks & Kattens superwash safir. Det skall bli två par vantar i julklapp till två fina kvinnor i min släkt. Det ena paret skall få rosa blommor på grön botten, det andra paret blir omvänt.

1 kommentar:

  1. Åh, köpa garn kan vara det roligaste att köpa :-)

    SvaraRadera