söndag 21 oktober 2012

Ränderna går aldrig ur

Jag funderade länge hit och dit över ränderna på koftan jag håller på och stickar. Hur breda skall de vara, var skall de vara? Skall de vara ränder eller något annat mönster kanske? Jag funderade så mycket och länge på detta, att jag i går kväll blev trött på mig själv. Struntade i alla funderingar jag hade och stickar nu enkla ränder på 6 varv. Ibland får man inte tänka efter för mycket, att ha alla möjligheter gör ibland att man blir hindrad.

Jag tog mig även tid idag och lagade ett recept ur senaste nummret av Mama, kycklingcurry. 2 timmar stog jag i köket, kokade, hackade, strimlade efter konstens alla regler. Resultatet: BLÄ! Trots hunger lämnades halva portionen kvar på tallriken. Kan inte komma på någon gång jag blivigt mer besviken över ett recept. Nästa helg lagar jag kycklingcurry freestyle och då jäklar skall det bli gott.


Och gardinerna blev färdiga. Johnny Cash och Imperiet höll mig på gott humör och  efter en timme var jag klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar