onsdag 10 oktober 2012

Vilken J#%!#A härva!

Jag skulle göra ett nystan av en härva garn. Jag har ingen sådan där smart nystningssak (vad de nu heter) utan kör old school, lägger härvan över stolsryggar och nystar för hand. Brukar funka finfint, lite tidsödande dock.

Men nu gick det för första gången åt skogen! Det började trassla sig, fick krångla och trassla och böka varje varv. Trasslet växte och växte medans tålamodet krympte. Tillslut gjorde jag det man inte bör. Slet av härvan från stolsryggarna för att trassla upp det hela. Härvan blev nu en riktig härva så att säga. Nu är det bara en stor trasselsudd. Bortom räddning. Funderar på att slänga allt och köpa nytt, slit och släng är visserligen mot mina principer, men vad gör man inte för att rädda förståndet. Tur att det inte är garnet som jag nämde i förra inlägget, utan från Kampes.

2 kommentarer: