tisdag 13 november 2012

En favorit!


Direkt när jag såg denna mössan hos Fröken c kände jag att jag ville göre en egen. Jag har ju tidigare skrivit att jag inte är en mössmänniska och det är jag inte heller. Förra vintern frågade äldsta sonen varför inte jag behövde mössa, när han var tvungen att ha sin på. Jag har mösshår, svarade jag då. Men nu tror jag att det är ändring på detta. Öronlapparna gör att det blir lite mer än en vanlig mössa, passformen blir lite bättre och den värmer säkerligen lite extra med. Jag är hur nöjd som helst, nu får vintern gärna komma!

Mönstret finns på ravelry och är gratis, heter Grantham och hittas här. Jag stickade den på stickor 4 i dubbla trådar av garn från Framgården. Mönstret är lite ändrat, minskade något på maskantalet och hoppade öven "knoppen" på toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar