onsdag 7 november 2012

Om och om igen

Jag stickar en uggla, den tredje i ordningen. Meningen var att jag skulle sticka många och sedan hänga upp dem i ett fönster. Jag har dock lite problem med att sticka samma ska flera gånger, det blir.....tråkigt. Inte vill jag lägga värdefull sticktid på tråkiga saker, speciellt inte när det är ett litet okynnesprojekt. Att sticka färdigt en tröja kan ju också vara tråkigt, men det är ju lite mer av en nyttotråkstickning ändå. Så nu blir det inga fler, fönstret får nöja sig med tre. Och det är ju bättre med tre fåglar i handen än tio i skogen....

1 kommentar:

  1. sv; Ja, jag tror det också! Espadrilles är inte alls orange som det ser ut på bilden, mer som en blandning mellan bubbelgumsrosa och aprikos:)


    Gulligt med stickade ugglor, har sett rätt många olika varianter på nätet nu nyligen

    SvaraRadera