tisdag 20 november 2012

Ordning på torpet

 I dag tog jag äntligen itu med sortering av mina strumpstickor. De har legat utspridda lite här och var, ofta omöjliga att hitta. Jag gick också ner till källaren för att rota fram lite Lovikkagarn för vantstickning. Garnet nystades, mönstret googlades fram. Strumpstickor nr 5 skulle plockas fram från det nysorterade stickfodralet. Men...jag hade visst bara fyra stycken. En ensam liten strumpsticka är på vift någon stans. Ack och ve, vad skall jag göra? Det blir nog att sticka vantarna på magic loop, jag är så sugen på att sätta igång efter att ha sett så fina vantar på massor av bloggar. Sen får jag leta lite här och var och om resultatet blir magert får jag nog köpa nya.

2 kommentarer:

  1. Jag borde också fixa ett fodral till alla strumpstickor, tippar och kablar. Har du sytt fodralet själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fodralet köpte jag hos stickfrossa för några år sedan, men det borde inte vara svårt att fixa själv om man kan sy lite.

      Radera