lördag 17 november 2012

På ruta ett...

...eller snarare, jag är på ruta fyra nu. Detta är ett stort och ambitiöst restgarnsprojekt, ett riktigt idiotprojekt faktist! Jag stickar gärna i ull och då i olika nyanser av grått. Så nu tar jag allt grått restgarn och stickar fyrkanter av. Tillslut skall det vara 77 stycken och då skall jag sy ihop dem till en filt. Kommer nog att bli tjusigt, om jag nu orkar driva projektet i mål.

Det finns några risker med den här typen av projekt:
1. Det är tråkigt att sticka fyrkantiga rutor i rätstickning.
2. Det är tråkigt att sticka 77 rutor.
3. Restgarnet tar slut och man måste förvandla sitt restgarnsprojekt till ett köpamergarnprojekt.

Med detta projektet är det sannerligen inte vägen som gör mödan värd, det är målet.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Lite hejarop lär jag behöva.

      Radera
  2. Haha, så roligt skrivet. Ja, sticka en massa rutor är sannerligen tråkigt! Det är som att sticka en massa provlappar utan att någonsin få sticka koftan, orättvist! Men som du säger, det kommer nog bli urfint när filten är klar och då kommer du att vara så nöjd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite så det blir, ett provlappsmaraton. Men nu har det nästan blivit så att jag måste sticka provlappar till lapparna. När jag byter garn och stickor måste jag ju chansa på hur många maskor jag skall lägga upp, ibland får jag repa upp och göra om.

      Radera