torsdag 22 november 2012

Soyagarn

I tisdags satt jag och kollade igenom veckans skörd av reklamblad från traktens butiker. Mitt intresse väcktes av en annons för soyagarn, 19 :- för 50 gram. Snabbt som attan begav jag mig dit och inhandlade tre nystan. Jag ville inte köpa mer, då jag inte kunde googla mig fram till hur garnet funkar i pkaktiken, om det är bra att sticka med, håller sig fint och så. Två nystan med mörkgrått ullgarn fick också följa med hem, även det för 19 :- för 50 gram.

Var garnet kommer ifrån vet jag inte. Det står på norska, eller möjligtvis på danska på etiketten. Jag har svårt att skilja norska och danska åt i skriftspråk, trots att jag har univeritetspoäng i båda språken och att jag har bott i norge i ett år. Hur som, garnet tycks kommer från ett nordiskt land.

Vad är det då för butik som säljer soyagarn för en billig penning? Jo NETTO!

4 kommentarer:

  1. Jag har sett en del som varit och handlat det på NETTO idag på online stickcafé på facebook. Känner mig lite tveksam dock till garn som är gjort av t.ex. soya, bambu och mjölk. Stickar helst med ull :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så känner jag med, ull är bäst. Men det är kul att vidga vyerna lite ibland, speciellt när det är billigt. Gick up FB 2008, så tyvärr kan jag inte vara med på stickcaféet där, skulle vara kul att läsa om andras erfarenheter av garnet.

      Radera
  2. Jag köpte också några nystan av garnet. Helt underbart att sticka i och drygt. Jag valde att sticka tumvantar och ett nystan räckte till ett par vantar i damstorlek. Jättesköna vantar blev det och härliga färger. Jag använde stickor 3,5 och 4 och tyckte det var lagom. Lycka till!

    Susanne

    SvaraRadera
  3. hej jag hittade en blåmelerad ton på min Danska Netto. Köpte alla 18 nystan som fanns i min färg. Ska bara hitta bra mönster. 18 maskor på stickor nr 4 rekommenderas

    SvaraRadera