torsdag 1 november 2012

Ungjävlar!

Jag är så arg, ledsen med. I går kväll vid 21 ringde det på dörren, ett gäng med 5 killar i 10 års åldern stod utanför. Bus eller godis? Så de fick godis. Sonen tyckte de var fint utklädda. Så var det inget mer med det. Men kort efter att de gått såg vi att de tagit sonens halloweenpumpa. Jag hittade den sönderstampad på gatan, en bit bort.

Sonen hade noga valt ut just den pumpan, pratat och tjatat länge om hur han ville att den skulle se ut. Han och hans pappa hade tillsammans karvat ur den. Sonen var så glad över sin pumpa, pratade om den på dagis, ritade teckningar av den. Han var så glad som bara en fyraåringa kan vara, över sin första halloweenpumpa. Och då kommer det ett gäng skitungar, tigger till sig godis för att sedan förstöra det som betydde så mycket för min son. Det är svårt för en mamma att se sin son ledsen, det är svårt att förklara för ett barn på fyra år varför någon vill förstöra det han uppskattar så mycket.

Så idag är jag arg. Vill ha tag i killarna (men vet inte vilka de är) för att skälla ut dem, försöka få dem att förstå att det inte är ok att ta det som tillhör någon annan, att man inte får förstöra saker. Att man inte får stjäla.

2 kommentarer:

  1. Det var riktigt fult gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det! Blir så arg när det bara handlar om att förstöra. Det är ju inget bus att förstöra något, det är ju bara onödigt. Desutom så fick ju ungarna godis av mig och då tycker jag ju att de kan låta mina saker vara ifred.

      Radera