torsdag 20 december 2012

Äntligen!

Äntligen är de färdiga. Vantarna jag började med för länge sedan. Mina planer var som alltid storslagna till en början, inte ett, utan två par skulle stickas för att ges bort till jul. Nu blev det bara ett par tillslut och det kommer att dröja länge innan jag stickar vantar igen. Detta blir tredje paret vantar på några månader.

Jag är inte helt nöjd, några små missar har smugit sig in här och var, men jag har övertalat mig själv om att det är det som är charmen med handstickat.

De är stickade på stickade på stickor 2,5 i M&K superwash safir. Lite drygt ett nystan av det rosa och ett knappt nystan av det gröna gick det åt. Mönstret hittas här.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Det tog sin tid och sitt tålamod!

      Radera
  2. Dom är jättefina! Jag gillar färgerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Nu är de inslagna och jag funderar bara över lämpligt julklappsrim.

      Radera