onsdag 26 december 2012

Bästa klappen


 Bästa klappen till sonen var helt klart en poliströja. Den har suttit på all vaken tid sedan paketet öppnades.
Stackarn vaknade halv fem på julaftons morgon, full av förväntan. Passande nog hade vi ställt in en liten dvd-spelare på hans rum kvällen innan, så att han kunde kolla på en film innan han somnade. Så sambon gick upp och satte på en film åt honom tidigt i ottan. När filmen var slut väcktes vi av gråt från sonens rum (klockan är nu halv sju), sambon gick in för att se hur det var med pojken. Han var helt förtvivlad och hulkade fram mellan all gråt:
-Är det bara natt på julafton?

Jag fick precis det jag önskade mig. Både sovmorgon (jag landade i sängen igen efter sonens tidiga uppvaknande) och snälla barn. Dessutom kom tomten och överäckte paket till mig. Från svärföräldrarna fick jag två koppar som jag samlar på och älskar och från grabbarna här hemma fick jag två body butter från the body shop. De luktar coccos och mandarin, så nu går jag omkring här hemma och luktar som en liten bakelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar