lördag 1 december 2012

Denna kväll

Om gårdagskvällen gick i festens tecken, så är kvällen idag mer inriktad på myspys här hemma. Jag är ensam med sönerna. Kladdkaka har bakats och Bamses fyra i rad har spelats otaliga gånger. När gossarna somnat plockar jag fram en stor skål godis och något av stickprojekten jag har igång. Jag hoppas det går bra bara. Gårdagen har lämnat mig med en mycket ond vänsterarm nämligen.

För att göra en lång historia kort, så var det en vinflaska som vi inte fick upp. Jag slet och tog i för kung och fosterland, utan resultat. Tillslut fick vi krypa till korset och bege oss till pizzerian, där en snäll pizzabagare inte helt oproblematiskt tillslut fick upp korken. Men idag har jag enormt ont i min arm, träningsvärk kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar