måndag 31 december 2012

Löftet

 Nyårslöften hör ju det nya året till. Mitt första och största löfte är att jag skall komma i form. Efter två graviditeter med massiv viktuppgång och totalt haveri av min kropp är jag nu redo att ta upp kampen, en gång för alla. 2013 är det dags för att må bra, orka massor och få en kropp som jag trivs i.

 Jag skall utmana mig själv när det gäller stickning. Länge har jag drömt om en bohuströja, men självförtroendet stoppar mig. Tänk om jag inte kan? Tänk om det blir fel? Men vad är det värsta som kan hända? Att man gör fel, gör om och på kuppen lär sig att göra rätt? Worst case scenario är ju inte helt fel när slutresultatet blir att man lärt sig något.

Jag skall skaffa mig en ny sysselsättning. Jag trivs bra på mitt arbete, men långt pendlingsavstånd, helg och kvällsjobb gör att jag vill vidare. Innan årets slut skall jag ha hittat nytt arbete. Eller kanske skall jag börja studera igen? Framtiden får utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar