torsdag 13 december 2012

Loppisfynd...

...eller snarare, Konsten att fynda på loppis utan att någonsin besöka en.

Jag går mycket sällan på loppis, skälen är flera. Barn som bråkar och krånglar, öppetider som inte passar, för mycket tingel tangel och dret som gör det svårt att se de fina sakerna. Går jag på loppis har jag ofta ett bestämt mål, något som jag vet att jag vill köpa. Jag vandrar målmedvetet genom loppisen på jakt efter det jag vill ha, spanar snabbt in läget och har ofta lämnat platsen fort.

Men nu har jag lyckats fynda massa fina loppissaker utan att behöva bege mig ut själv. Jag sprider helt enkelt ut ryktet till nära och kära att jag är på jakt efter en viss sak. Efter en tid så brukar telefonen ringa med glatt besked. Pallen ovan fick jag hem idag, 50 :- kostade den och det var snälla faster som fyndat den åt mig.

Innan har jag fått tag i kruskavel (fanns inte att köpa någonstans för några år sedan) och en sådan ring som man annvänder för att spänna upp broderier med, när man broderar.
Så även om loppisar inte är min grej, så är loppisfynd det!

1 kommentar:

  1. Åh, en sån hade min mormor när jag var liten! :-)

    SvaraRadera