söndag 23 december 2012

Någon som vill ha?


I 7 år har detta häfte stått i min bokhylla. Lite som ett dåligt samvete. Jag kommer aldrig att använda den, vävning är inte mitt intresse. Men det gnager lite i mig, kanske finns det någon annan där ute som är intresserad av att väva flamskt. Mönstrena är så fina och det vore synd om de inte fick bli vävda.

Häftet är från 1968 och min mamma köpte det 1973. Kalle anka gnuggisen har förmodligen jag satt dit någon gång på 80-talet. Häftet innehåller både teknik och mönster och är på 25 sidor. Författare är Annette Magnusson, textillärare och textilkonstnär. Kanske är detta julklappen som du alltid önskat dig, skriv i så fall en kommentar, så skickar jag hem den till dig.

God jul!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vill gärna ha Flamskväv häftet. Min mamma håll på med det på 60-talet och jag är lite sugen att börja. Hon gjorde fantastiskt finba tavlor som står sig än idag.
    Min adress är
    Anna-Lena Stolt
    Holmensgränd 6
    30578 Kvibille

    GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Jag packar den och skickar så kommer den efter nyår. Gott nytt år på dig!

      Radera