måndag 3 december 2012

Raggsockor och rim

Ett par enkla raggsockor är färdiga. Stickade efter ett basicmönster, 50 maskor i skaftet, 44 i foten. Stickade på stickor 4 i svartafårets raggsocksgarn. En snabb stickning, om det inte vore för min skadade vinöppnararm. Det gör fortfarande lite ont, men är bättre nu.

Sockorna skall nu slås in, de är en julklapp till min snälla lillebror. Sedan skall rim skrivas. Jag brukar vara bra på det, men nu står det helt still i huvudet. Min farfar skrev en gång ett julklappsrim som funkar till allt, kanske får jag återanvände det ännu en gång:

Högt i skyn sig örnen svingar
Flugan den har också vingar
Likväl ingen av dem vet
Vad som finns i ditt paket

2 kommentarer:

  1. Praktiskt med ett sådant allt-i-allo rim, jag är så dålig på julklappsrim. Det där med att ge en aning utan att tala om vad det är hör inte till en av mina talanger.

    SvaraRadera