onsdag 2 januari 2013

2012 - Mitt år

2012 har varit fyllt med stora händelser. Det har varit mitt år, på ett bra sätt. Det är en mäktig topp tre lista som jag presenterar över 2012. Tre stora och viktiga händelser, saker man kommer ihåg hela livet smög sig in under året som gått.



2 januari. Lillkillen kommer till världern. Han var beräknad till 23/12 2011, men trivdes så bra att han stannade ända in på det nya året. Det blev en planerad vräkning på Mölndals förlossning. Hinnor spräcktes och fyra timmar senare var han i min famn. 3800 gram tung och 51cm lång start på det nya året och inget har varit sig likt sedan dess. Lite sömn, mycket skrik (oj oj vad han kan låta) men också mycket kärlek och lycka.


29 juni flyttade vi från hyresrätt i staden till villa i lilla samhället utanför. Ett eget hus med stor trädgård har förändrat livet. Ett lugnare liv, ett skönare liv. Barnen kan leka i trädgården, jag kan pyssla och dona när jag vill, vi kan grilla på altanen utan sura grannar ovanför. Vi kan spela musik när vi vill, tvättmaskinen kan snurra mitt i natten. Ingen klagar, vi behöver inte störa oss på någon. Vi målar om och bygger om, investerar i det som är vårt utan att fråga någon annan om lov. 20 minuter med pendeln skiljer mig från Göteborg, trots det har jag knappt varit inne i staden sedan flytten.

15 juni körde jag upp för första gången och jag klarade det! Teorin var avklarad veckan innan, så nu hade jag äntligen körkortet i min hand. I många år hade jag halvhjärtat övningskört lite då och då, men aldrig kommit någon vart. Nu bokade jag in 20 körlektioner på raken, under en dryg månad, satsade allt, både ekonomiskt och tidsmässigt och två månader efter att jag började på körskolan hade jag lappen i handen. En stor sten lyftes från mitt hjärta.

2012 - Ett riktigt bra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar