lördag 12 januari 2013

4 timmar

4 timmar, 4 pendeltåg och 2 spårvagnar, så låg tid tog min vanliga dryga 2 timmarspendling igår. Tåg var försenade, tåg gick sönder. Avgångar blev inställda, då en kvinna hindrade dörrarna från att stängas på Göteborgs C, trots att tåget fått startsignal. Jag var trött och irriterad då jag satt inklämd bredvid en herre i modellen större på det smockfulla pendeltåg nummer fyra och väntade på att tåget skulle börja rulla. Högtalarna började spraka och jag hör tågvärden säga:

-Om det är någon som inte har bråttom hem, så kanske ni kan gå av tåget och ta nästa avgång.

Några log, majoriteten surnade till ännu mer. Ingen gick av och tåget började rulla. Fredagströtta och stressade människor skall man inte skämta med. Men idag ler även jag.

2 kommentarer:

  1. Haha, vågat av tågvärden att föreslå något sånt! :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det! Men han visade sig inte på tåget en heller.

    SvaraRadera