lördag 5 januari 2013

Annas eviga (projekt)



För en tid sedan skrev jag om mitt stora projekt för att använda upp allt restgarn. Mängder av rutor (siktar just nu på 77 stycken) skall sammanfogas till en filt. Filten skall gå i gråa toner och vara i 100% ull.

Nu har projektet varit liggande lite, till förmån för julpyssel och klappstickningar, men då jag började jobba denna veckan, tog rutstickningen fart igen. Med tunt garn och smala stickor hinner jag göra en knapp ruta per dag i kollektivtrafiken. Med grövre garn och tjockare stickor blir det ju färre maskor och fler rutor. Kanske hinner jag med fem rutor på en arbetsvecka och i mina tankar är filten snart klar. Jag fasar dock för nästa vecka, då skolorna börjar igen. Vagnarna kommer att var fullare, de lediga sittplatserna färre. Jag kommer nog aldrig att bli en så hängiven pendlingsstickare, att jag står på en spårvagn och stickar. Men det finns de som gör det, det har jag sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar