söndag 6 januari 2013

Frågan lyder...

...vad jag föredrar. Sy fast en ärm eller plocka upp maskor och sticka den direkt. Båda är lika plågsamt tråkiga tycker jag.

Att montera plagg är ju vida känt en sak man gärna skjuter på framtiden. Jag tror aldrig jag mött någon som finner det roligt att sy ihop det stickade plaggets olika delar. Där är jag nog som alla andra.

Men att plocka upp maskor, det hör jag aldrig någon klaga på. För mig personligen har det aldrig varit en favorit. Det är för fersligt (som vi säger i värmland), för pilligt och det tar tid.

Jag håller på med min Jeanne D'Arc och har, efter att jag har sytt ihop axelpartierna, plockat upp 122 maskor för att sticka i ärmen. Kan ni tänka er vilken tid det tog innan jag fick tummen ur. Först sy och sedan plocka upp en massa maskor. Nu måste jag skynda mig att sticka innan garnet tar slut.Misstänker att det kommer att behövas ett nystan eller två till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar