måndag 7 januari 2013

Fullpackad dag

Jag gillar att ha många och långa luckor i kalendern. Det är sällan min dag är fullbokad från morgon till kväll, men just idag har det varit en sådan dag. Upp klocka fem, ut genom dörren innan sex. Pendeltåg och spårvagn. Jobba, jobba, jobba. Äta lunch och jobba lite till. Spårvagn in till bion. Köpa biljetter. Liten promenad och godisinköp (fy på mig, kom ihåg mitt nyårslöfte).

Sen bio i tre timmar, the Hobbit blev det. Mest för att det är en sådan film man vill se på bio. Den föll mig inte riktigt i smaken, men jag kan ändå inte låta bli att imponeras av effekterna.

Så hem till faster, för att hämta de bortlämnade barnen, bilen hem för att lägga, mata och pyssla om. Till slut en välbehövlig dusch och nu sitter jag utpumpad i soffan. Barnen sover och snart gör jag nog det samma. GOD NATT!

1 kommentar:

  1. Jag tyckte också att The Hobbit var lite sådär, men gud vad sugen jag blev på att lära mig flätstickning efter att ha sett den! Jag tror det var dvärgskäggen som inspirerade mig.

    SvaraRadera