måndag 14 januari 2013

Om man är smart...

...så tänker man efter före. Det gjorde inte jag. Läget är som så, att jag hade två ärmar kvar att sticka och på tok för lite garn kvar. Den smarta tar då och väger garnet som förbrukas till den ena ärmen, då vet man ju hur mycket man behöver köpa till den andra. Den som inte är lika smart, alltså jag, stickar glatt på och funderar en massa på hur mycket garn man kan tänkas behöva.

Nu återstår det bara ett litet nystan av mitt garn, en chansartad beställning på mer garn är lagd. Snart är tröjan klar och jag hoppas jag tänker efter före nästa gång.

Om någon funderar på min stilfullt arrangerade bild, så är det inte mer komplicerat än så att jag älskar tulpaner och råkade ha en bukett hemma.

1 kommentar:

  1. Det är sånt som händer så lätt när en bara stickar på :)

    SvaraRadera