torsdag 31 januari 2013

Paket

Paketet dök upp på den lokala närbutiken i tisdags. Trots att jag visste precis vad det innehöll, så kände jag en viss förväntan då jag öppnade det. När man köper garn över nätet tycker jag att det största bekymret är att få färgerna rätt. Den här gången blev jag inte besviken, tvärt om. Den olivgröna färgen på visjögarnet var precis så som jag hoppades, till och med nästan lite finare, än i mina tankar.

I kväll vankas det jobb. Jag skall flänga omkring i en bil mellan olika ställen och försöka rädda livet på tanter och farbröder. Vilket är en sanning med modifikation. Det brukar inte vara så dramatiskt på mitt arbete, men ibland händer det att det blir både akut och stressigt. Min största farhåga är dock bilkörningen. Som relativt ny körkortsinnehavare tycker jag att det är lite läskigt att köra nya bilar, på vägar jag inte riktigt känner till. För mig är det oftast inte bilkörningen som är problemet, utan tanken på den. Jag stressar helt enkelt upp mig i onödan. Så nu skall jag försöka släppa tanken på den och försöka njuta av en förmiddag med mina grabbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar