tisdag 29 januari 2013

Vad gör jag nu då?

Mitt bästa försök till en fundersam min.

Jag släpade mig ur sängen vid fem, drack lite kaffe och gjorde mig i ordning. Lillkillen vaknade och snart var även han redo för en dag på förskolan, klädd och borstad och tvättad. Tiden var knapp, jag skyndade mig med allt, sprang upp till äldsta sonen för att i ett huj väcka och klä på. Men han var lite väl varm, misstänkt snorig och hostade gjorde han med. Efter en liten kontroll med örontempen stod det klart. Feber. Antiklimax. Jag som var redo och klar. Hade gått upp i ottan, stressat. Dagen som skulle fyllas av pendling och arbete, knapp tid med familjen. Och nu blev det VAB istället.

Så nu har jag plötsligt en hel dag att göra en massa saker på, men vad skall jag göra? Posten skickade sms i går kväll om att ett paket är på väg, skulle ju vara passande om det kom fram. Byxknän måste lagas, som alltid. Mitt Zauberballnystan borde hamna på stickor för att bli till ett par sockor. Mycket tid, många möjligheter. Men först skall jag nog krypa ner under filten i soffan och kramas lite med min sjukling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar