lördag 26 januari 2013

Veckan

 Det är förkylt här hemma. Jobbigast har nog lillkillen. Täpt näsa och napp är en omöjlig kombo. Sjukt barn ger ju trötta vuxna, de senaste nätterna har varit jobbiga. På jobbet är det full fart. Mycket att göra hela tiden, det är inte bara hemma hos mig som förkylningen slagit till, utan även hos mina gamlingar. Jag springer runt och försöker hinna med så mycket som möjlig och innan man vet ordet av, är klockan slagen och jag slutar för dagen.
Sambon, som varit hemma denna veckan, har börjat riva en vägg, för att skapa lite mer rymd i den övre hallen. Under lager av tapeter hittade han en (förmodligen) snickares tankar och förhoppningar, ritade på väggen.

Nu håller jag tummarna, för att helgen bjuder på lugn och ro. Jag behöver tid för att pussa på mina grabbar och jag behöver tid för mig själv och mina stickprojekt. Hoppas förkylningarna är över snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar