tisdag 19 februari 2013

Du? Stickar?

Bilden är lånad från cityunlisted.com
 
Häromdagen jobbade jag kväll och jobbade då med kollegor som jag inte känner så väl. Den ena är redan pensionär, den andra blir det inom kort.
 
Kollega 1 till kollega 2: Kan du sticka?
Kollega 2: Helvete heller, jag är väll ingen tant heller.
Kollega 1: Synd, för det är en sak som jag behöver hjälp med.
Jag: Jag kan sticka...
 
...tystnad....
 
 
Kolega 1 och 2: VA!!!???
Hakorna föll i golvet.
 
Tydligen är det så att många fortfarande tror, att för att sticka måste man vara över 50 och enbart sticka små söta plagg till barnbarnen.
 
Nåväl, jag löste kollegans problem, hade en liten snabbkurs på arbetstid och var sedan glad och nöjd att jag kanske förändrar världsbilden ytte pytte lite för två äldre damer.


4 kommentarer:

  1. Konstig inställning folk har till stickning, de stickcaféer jag brukar gå på har knappt någon tant över huvudtaget!

    SvaraRadera
  2. hihi! Ja, det är fint att kunna överraska lite ibland! :)

    SvaraRadera
  3. Det är lite märkligt det där, att synen på stickning fortfarande är så gammaldags ibland.

    SvaraRadera