måndag 11 februari 2013

Helgens begivenheter

 I fredags köpte jag tulpaner, som jag inte hunnit njuta av på hela helgen. Tidigt på lördagsmorgonen lämnade jag och äldsta sonen hemmet och begav oss ut på en lång kollektivtrafiksresa, som tog oss till femårskalas för brorsonen på lekstan i Sisjön. Det var första gången både för sonen och mig, som vi besökte ett sådant ställe. Det var lek och fart och skratt i två timmar och sedan var kalaset över och alla barnen rödkindade och trötta.

Dagen fortsatte hemma hos storebror, med korvgrillning och presentutdelning till det lilla födelsedagsbarnet. Jag hade ju stickat ett par sockor till honom och förväntade mig ett svalt mottagande, men den underbara lilla ungen tog de genast på sig, och tog inte av sig dem på hela dagen.

Sedan väntade det jobb på lördagskvällen och söndagsdagen. Jag kör omkring i en bil mellan olika äldreboenden och de som läst här tidigare, vet att jag är lite nojjig över bilkörning. Helt plötsligt upptäcker jag att bilen är krockad! Eller kanske påkörd, vad vet jag? När det hände har jag ingen aning om, jag vet bara att det inte är jag som förorsakat detta. Men lite olustigt är det. Naturligtvis kollade jag inte om bilen var hel innan jag tog den från parkeringen.

När jag varit på jobb, har sambon fortsatt med renoveringen av den övre hallen. Det som nyss varit sidovind är nu öppen yta. Gips och spackel har hamnat på väggar och tak och nu funderar vi över trappräcke och golv. Det kommer att bli så fint!

I dag är jag ledig och hoppas hinna ta igen det jag missat i helgen. Mys med pojkar, solutionstickning och massa slappartid.

1 kommentar: