torsdag 21 februari 2013

Hoppsan

Jag kunde inte låta bli, precis som vanligt. När jag kommer till slutet av ett projekt är suget efter något nytt så stort att jag genast påbörjar istället för att avsluta. Fenomenet är nog känt för de flesta.

Den här gången var det suget efter en Ella Funt till lillkillen, som blev mig övermäktigt. Mönstret köpte jag för länge sedan och garnet kom hem med posten för några veckor sedan. Jag stickar i storlek 18-24 månader, men ser redan nu att den nog blir större än så. Men bättre för stor än för liten.

5 kommentarer:

  1. Det är så typiskt att det jämt blir så! Det blir liksom övermäktigt att stå emot lusten att sticka på det nya. Det ser ut att bli en himla fin kofta, så fint med grått! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade lite på färgen, grått är ju fint, men kanske lite trist på en barntröja. Men elefanterna blir lite mer färgglada.

      Radera
  2. Åh, Ella Funt är så fin, bra val! Jag vet precis vad du menar med att det är så svårt att låta bli att börja på ett nytt projekt när man närmar sig slutet på ett annat. Men man vill ju inte bli projektlös där emellan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu så är det faktist du som är orsaken till att jag känner att jag bara MÅSTE starta ett nytt projekt NU. Det blir Pomatomus för mig med, jag kan inte längre motstå, efter att sett dina fina.

      Radera
  3. Haha, jag lider lite av samma syndrom!

    SvaraRadera