lördag 2 februari 2013

Hybrid

Jag stickar på nya sockor, efter mönster från boken Sticka småvarmt av Johanna Wallin. Det blir en liten blandning mellan två mönster. Sockorna får rullkanter (eller en "dragspels"del i skaftet) men hälen stickar jag som vanligt och inte istickad, som rullkantssockmönstret föreslog.

Jag stickar av mitt Zauberball nystan, som jag är tokkär i. Garnet är ljuvligt tycker jag, men lite problem har ändå uppstått. Garnet glider lätt och mina trästickor är hala de med. Stickningen har följt med på pendeln och nästan varje gång jag plockar upp den, så har några maskor glidigt av. Ingen större skada skedd förvisso, det har varit lätt att plocka upp. Kanske borde jag tillverka några små stoppar ändå, eller ta ett gummiband och sno runt längst ut kanske. Nöden är ju uppfinningarnas moder.

1 kommentar:

  1. Åh, det kommer säkert bli ett par riktigt härliga sockar!

    Det borde ju fungera med gummiband på stickorna, det är ju lite drygt när maskor fortsätter åka av hela tiden.

    SvaraRadera