söndag 17 februari 2013

Ingen rast, ingen ro

Jag försöker sticka lite, men det lyckas inget vidare. I går kväll hade jag planer på att sitta i soffan och mysa och sticka hela kvällen. Men så satte vi på The Trip och då skrattade jag så jag kiknade och då gick det ju inte att sticka.

I dag har andra problem dykt upp och stört min stickro. Inte ett varv har jag kunnat sticka idag, utan att bli störd av en massa måsten. Ägg skulle kokas, lilla killen badas, tårar skulle torkas och sambon ville prata. Ett helt dagsverke har resulterat i fem stickade varv. Okej att varven är långa i slutet av en sjal, men fem ynka varv på en dag är lite väl lite. Så nu siktar jag på lugn och ro i kväll istället, och hoppas på snälla barn och en sambo som förstår att man behöver koncentrara sig lite för att inte tappa bort sig i mönstret ibland.

(Rosen har naturligtvis inget med saken att göra, men den är fin att titta på.)

1 kommentar: