torsdag 7 februari 2013

Murphy

I dag är jag ledig, sönerna lika så naturligtvis. Jag hade sett fram imot en liten sovmorgon. Äldsta sonen med. Båda pojkarna tycker det är jobbigt att behöva gå upp 05:30 och i går pratade jag och stora killen om hur skönt det skulle bli i dag, då vi kunde sova så länge vi ville.

Men inte då, Murphys lag är en lag som tydligen följs slaviskt. När chansen till sovmorgon finns, är båda pojkarna vakna tiiiidigt, plågsamt tidigt. Efter otaliga koppar kaffe skall jag nu försöka samla ihop min trötta kropp och hjärna, för att kunna göra något vettigt i dag.

(Bilden är arrangerad, halv sex finns inte tillstymmelse till tankar på foto och bloggande. Men det var så här det såg ut i mitt fönster när jag tvingades upp på veckans enda lediga dag. Snyft.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar