söndag 10 mars 2013

Ack och ve


För varje varv jag stickar, så blir jag bara mer och mer missnöjd. Jag vet att det brukar vara så när jag är mitt uppe i ett projekt och jag vet också att det brukar bli bra i slutändan. Men denna gången är jag tveksam till resultatet. Min Ella Funt blir inte alls som jag vill!

Den blir för stor, speciellt på bredden. Garnet är underbart, men oförlåtande för ökningar och minskningar, allt syns tydligt. Jag har tröttnat totalt och funderar på att tvinga mig att sticka det sista under dagen. Eller stoppa den långt ner i en påse och glömma bort den för en stund.

(Allt brukar bli lite bättre om man bara får gnälla lite)

3 kommentarer:

  1. Sticka klart den du, den kommer säkert att bli jättfin!

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Anna här ovan, sticka klart den. Det brukar alltid kännas bättre när den faktiskt är klar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu vill jag ju sticka klart den, men då försvann ju garnet :(

      Men jag tror faktist också att det känns bättre när den är klar.

      Radera