onsdag 13 mars 2013

Förnuftet är tillfångataget


Jag gick till läkaren istället för jobbet. Fick intyg, lite medicin, order om att vila och ett krya på dig. Så långt allt gott, det var ju vad min stackars kropp och sinne behövde. Pojkarna skulle vara några timmar på förskolan i dag, så att jag kunde följa doktorns order och få en chans att vila mig i form. Men icke!

Äldsta sonen började kräkas i natt och är nu utslagen på soffan. Lillkillen är i prima form och drar fram som ett yrväder, med ständiga upptåg i form av att dra ner blomkrukor, måla på väggar (fattar inte var han hittar alla pennor) skrika, klättra upp på bord och stolar, ramla ner och bli ledsen och så fortsätter det i ett rasande tempo.

Det är jobbigt att vara småbarnsförälder ibland, det sliter på humöret, orken och ekonomin. Men det är som det är och jag är knappast ensam om att gå igenom småbarnsåren med små dippar ibland.

3 kommentarer:

  1. Vettigt gjort. Vila är det enda som hjälper. Hoppas du får vila nåt bara^^

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får lite vila i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket till er två! Lite vila har jag allt fått nu.

    SvaraRadera