onsdag 20 mars 2013

Jag förlorade

Vi skulle få nya arbetskläder på jobbet. Jag arbetar kommunalt och misstänkte att utbudet av kläder som skulle passa min smäckra kropp skulle vara starkt begränsat. Jag ondgjorde mig över detta i många dagar och klagade nog orimligt mycket över dessa arbetskläder. De skulle inte bara vara fula i formen, de skulle nog vara randiga också, var min fasta övertygelse.

Så jag och arbetskamraten slog vad om just detta, om kläderna skulle vara randiga. Ett garnnystan låg i potten och i måndags stod det klart att jag hade förlorat.

Min arbetskamrat håller precis på att öva upp sin dubbelstickningsteknik, genom att sticka grytlappar. För att hejja på så fick hon faktist två nystan bomullsgarn i vinst för just detta ändamål.


Bilden kommer härifrån
Så här tycker jag att vi skulle se ut på jobbet istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar