måndag 11 mars 2013

Karma is a bitch


I går beklagade jag mig över min Ella Funt. Men efter lite peppning beslöt jag mig för att sticka klart den. Men då slår ödet tillbaka. Mitt sista garnnystan i grundfärgen går inte att hitta någon stans. Puts väck. Borta. Mycket märkligt och jag kan inte annat tro än att det är högre makter som straffar mitt gnäll.

I dag får jag istället ägna mig åt tråkpyssel. Äldsta sonens byxknän vållar ju bekymmer, som jag skrivit om tidigare. Trots tips och råd har jag inte hittat en bra lösning på problemet. Men nu går jag all in, jeanslagningslappar som stryks på och björntråd som avslutning. Nu måste det väl hålla!

I morgon väntar jobb, jag har inte haft feber på några dagar och räknas som smittfri. Men jag är trött och sliten, öronen susar och energin räcker inte till mycket. Hade jag lyssnat till kroppen, hade jag fått bestämma själv så hade jag varit hemma i några dagar till. Men nu har jag varit hemma i en vecka och då måste ju doktorer säga sitt om fortsatt sjukskrivning. Och det kroppen behöver är ju inte alltid det samma som vad som räcker för sjukskrivning. Så det blir snällt att pallra sig iväg och hoppas på att veckan flyter på i lugnt tempo.

1 kommentar:

  1. Tusen tack för tipsen, jag ska verkligen se till att anama det du skrev. När läste du till ssk?? Att få tips och råd från en annan ssk student som dessutom har barn är uppskattat för jag tror att det är lättare att sätta sig in i situationen...som sagt tuuuusen tack!

    SvaraRadera