lördag 23 mars 2013

Nybörjar EFIT

 Jag älskar att läsa om andras EFIT dagar och har länge varit sugen på att själv vara med. Tänkte att jag skulle prova för att se om det är något för mig. Så här kommer den, mitt livs första EFIT dag. Fler deltagare hittar du här.
08:30  Efter en liten sovmorgon har jag kommit upp. Kaffe står högst upp på prioriteringslistan.
 09:30 Jag nystar garn och drömmer om att någon gång äga en garnvinda och nystmaskin.
10:30 Kollar runt lite på Ravelry, funderar på att sticka en mössa.
11:30 Väcker lillkillen, som tagit en lång förmiddagslur.
 12:30 Försöker att hitta något att ta på mig.
 13:30 På biblioteket. Full fart på grabbarna och ingen lugn och ro.

14:30 Jag lagar middag. Glassmaskinen snurrar på och jag skall prova Nigella Lawsons recept på potatisgratäng för första gången.
 15:30 Maten är snart klar och jag dukar bordet
 16:30 Solen skiner och jag har precis kommit ut på en promenad. Senare på promenaden hittade jag en hundralapp på marken!
17:30 Brottningsmatch i soffan. Jag är domare.
 18:30 Har precis satt mig för att sticka några varv
 19:30 Gör popcorn till äldsta sonen
 20:30 Tittar på This is England, 88 (TV serien) och stickar.
 21:30 Tittar på This is England, men filmen denna gång.
22:30  Tittar fortfarande på This is England. Har hunnit sticka fel, bli arg och frustrerad, repa upp allt igen och börjar nu om. Trött till tusen och skall snart krypa ner. God natt!
 
 

11 kommentarer:

  1. Kul med lite nya som är med på EFIT :)

    SvaraRadera
  2. Jaa vad roligt att du är med! Mer sticknördar i Efit!! =)

    Vad är det du nystat? Visjö?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mer sticknördar över allt tycker jag!

      Nej, tyvär är det inte Visjö (som är en personlig favorit) utan Kampes. Det skall bli en kofta är det tänkt.

      Radera
  3. Inne och kikar på resten av dagen.
    Tokigt med det felstickade!

    SvaraRadera
  4. Pomatomus?

    Jag hittade jättefina garnvindor på Röda Korset, fick två för en femtiolapp, och då blev nystmaskinen sedan ganska så prisvärd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pomatomus jepp.

      Jag är så dålig på att gå på loppis, annars skulle jag nog redan ha de i min ägo. Jag får nog sprida ryktet till loppisbesökande vänner och släktingar som kan leta åt mig. Jag hittade ju 100 kr på marken i går, de kanske jag skall avsätta för just detta.

      Radera
  5. Vilken mysig brottningsmatch i all vänskaplighet! Tack för titten på din dag!

    SvaraRadera
  6. Trevlig dag :) Visst är det något extra med EFIT-dagar? ;)
    ~Titti

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kikar in på din första efitdag. Såg ut som om det varit en mysig dag.
    Välkommen å hoppas du tyckte det var roligt och att du fortsätter :-)

    SvaraRadera
  8. Tack alla för den fina responsen på min första EFIT dag, måste ju erkänna att jag tyckte det var riktigt skoj!
    /Anna

    SvaraRadera
  9. Kikar in på din Efit-dag, såhär tre dagar senare, haha. This is England, filmen, är sjukt bra!

    SvaraRadera