torsdag 14 mars 2013

Sad but true



Jag stickade på och det gick ju så fint. Mönstret hade jag varit sugen på att sticka länge, men jag hade varit lite rädd för det. Skulle jag klara av det? Det såg ju så svårt ut. Men så tog jag mod till mig och det gick lekande lätt. Varv lades till varv, samtidigt som ett litet frö av oro började gro. Blir de inte väldigt stora?

Så jag gjorde något som jag sällan gör. Repade upp allt och stickar nu om på mindre stickor. Men trist är det, att jag inte kunde tänka ordentligt från början.

5 kommentarer:

  1. Avancerat mönster, ser jättevackert ut! Vad ska det bli?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall bli ett par sockor, mönstret ser svårare ut än vad det är, du kan hitta det här: http://www.ravelry.com/patterns/library/pomatomus

      Radera
  2. Men du kan ju glädja dig åt att du KAN mönstret ;-)

    SvaraRadera
  3. Såå fint mönster. Blir sugen på att sticka det igen.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att du var tvungen att repa upp! Men det måste ju kännas lite peppande att mönstret inte alls var så svårt som du trodde i alla fall :)

    SvaraRadera