söndag 21 april 2013

EFIT

 
Då vart det dags för ett foto i timmen igen, andra gången i ordningen för mig. Så här kommer då min dag. Fler deltagare hittar ni här.
 08:40. Nyuppstigen och skall precis dricka kaffe och läsa tidning.

 09:40. Jag och barnen har kommit ut i trädgården och sambon visar en död hackspett.
10:40. Krattar och räfsar. Försöker att få det lite vårfint i rabatterna.
 11:40. Har satt mig till ro i vårsolen och stickar på en badrumsmatta. Jobbig och tung stickning och långsamt går det.
 12:40. Viker tvätt och har det hur trist som helst.
 13:40. Putsar lite på middagen.
 
14:40. Nygräddad tigerkaka efter maten.
15:40. Har varit ute på promenad och hittat vårens (för mig) första tussilago.
16:40. Har en bökig ettåring i mitt knä när jag kollar runt på internet.
 17:40. Lillkillen äter havrefras och jag lägger upp till en socka.
 18:40. Matlådor till morgondagen förbereds.
 19:40. Lillebror har varit här och lämnat pelargonsticklingar.
20:40. Stickar vidare på mattan och kollar på tv och så kommer resten av kvällen att fortlöpa. I morgon skall jag gå upp klockan fem, så jag känner att det är dags att säga god natt!

9 kommentarer:

  1. Badrumsmattan blir jättesnygg men det ser tungt ut! och jag håller verkligen med dig - vika tvätt är urtrist! Roligare blev det ju med middag, tigerkaka och fina tussilago(s?)!

    SvaraRadera
  2. Gofika och tussilago.. som det ska va! :)

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med hackspetten. Önskar att jag hade hittat tussilago innan jag åkte från Sverige för i början på maj har de nog blommat över.

    SvaraRadera
  4. Ååååååh, tigerkaka! :D
    Ja, det var årets första tussilago för mig också igår.

    SvaraRadera
  5. Spännande med mattan! Min dotter klippte sönder mina gamla t-shirts och virkar en gigantisk mormorsruta med remsorna, själv har jag köpt färdiga mattrasor jag tänkte använda. Vad är det som är jobbigt? Tungt eller svårstickat eller?

    Här hittar du receptet på kakan, den är tung och mycket saftig:
    http://www.nigella.com/recipes/view/clementine-cake-2559

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för receptet!

      Mattan blir ju tung och jag stickar med förhållandevis små stickor, så varje maska blir tung och trög, får nog blåsor på fingrarna snart.

      Radera
  6. Hej!
    Kikar in på din efitdag. Klara fina bilder!!

    SvaraRadera
  7. De enda Tussilago jag sett var i en motorvägsrondell, och där vågade jag inte stanna. Sätter mitt hopp till morgondagen!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder du har tagit av din dag!

    SvaraRadera