onsdag 3 april 2013

Efter sju sorger och åtta bedrövelser




Äntligen är de färdiga, mina Pomatomus. Tid tog det, i tre veckor har jag stickat på dessa. Stickat, stickat fel, repat upp och stickat om. För två färdiga sockor krävdes det fyra försök.
 
Mönstret är helt underbart att sticka efter, otroligt välskrivet och enkelt. Trots att sockorna ser komplicerade ut, så är de verkligen inte det. Så mina många försök kan inte skyllas på något annat än mig själv och mitt slarvande. Men nu är de då äntligen färdiga. Inga fler blir det på ett tag, efter all omstickning känns det som att jag har Pomatomus sprutande ur öronen.

Garnet kommer från Opal och stickorna var 2,5 mm. De blev aningens lite stora, så 2 mm hade nog passat bättre till mina fötter.

5 kommentarer:

  1. Åh, så otroligt vackra! Och härlig färg! Du kan vara stolt över att ha ett par så underbara sockar!=0)

    SvaraRadera
  2. Det syns ju inte nu att projektet tagit lång tid, resultatet är ju fantastiskt vackert. Måste testa det snart.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket alla! Nu har de blivigt till en present till min faster och hon blev mycket glad!

    SvaraRadera