fredag 19 april 2013

Ella Funt



Koftan är färdig, stickad helt enligt mönster i storlek 18 -24 månader. Men någonting blev väldigt off gällande stickningen på denna koftan. Var det garnet (det föreslagna i mönstret) stickfastheten (stämmer när jag mäter) eller själva mönstret? Modellen på bilderna fyller fem i sommar och han är visserligen tanig, men koftan passar honom och inte lillebror.

I mitt tycke blev den lite väl vid upptill och stor över magen, men mönstret är kanske gjort för att passa lite rundare barn. Som vanligt ser jag felen mer än helheten, men jag är nöjd med knappvalet iallafall.

Elefanterna kommer jag nog att sticka igen, men resten av koftan låter jag nog bli.

2 kommentarer:

  1. Vad knasigt med storleken på koftan. Du får trösta dig med att den blev riktigt fin i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. När jag kollar runt på Ravelry så har jag märkt att jag inte är den enda med detta problem. Den blir stooor. Men bättre för stor än för liten.

      Radera